Ontmoet HMC lopen arts

TRIBUNE NIEUWSNETWERK

DOHA INTERNATIONAL Men's Health Week begon op 10 juni. En HMC van Dr Yousef al Maslamani is een lichtend voorbeeld van de voordelen van gezond leven.

De medische directeur aan Hamad General Hospital zegt dat het was twee jaar geleden, toen hij besloot om te grote wijzigingen aanbrengen in zijn dieet en lichaamsbeweging routine.

"Mijn broer opgeroepen om te zeggen dat zijn bloed suiker was hoog. Ik controleerde mijn eigen en het was 6.1. Mijn vader heeft diabetes en als een arts weet ik de eerste lijn van de behandeling is gewichtsvermindering,"zei Dr. Maslamani.

Een bloedsuikerspiegel tussen 6.0 en 6,9 is normaal gesproken een indicator van prediabetes of verminderde glucose glycaemie en stelt een mens risico voor het ontwikkelen van type 2 diabetes.

Dr Maslamani zegt hij onmiddellijk besloten om wijzigingen aanbrengen en de volgende dag begon hij zich te concentreren op dieet en lichaamsbeweging. Binnen maanden had hij verloren 5kg en zijn bloed suiker niveaus weer normaal. Tot nu toe hij 17kg heeft verloren en zegt het geheim van het verliezen van gewicht, en houden het uit, is het documenteren van wat je eet en hoeveel je verplaatsen.

"Voor mij zijn de hulpmiddelen voor het succes van het verlies gewicht schalen, één voor het wegen van mijn eten en één voor het wegen van mezelf, een stappenteller en een logboekbestand voor voedsel," zegt Dr Maslamani.

Een stappenteller is een draagbaar apparaat dat de maatregelen van iemands lichamelijke activiteit. De stappenteller die gebruikmaakt van Dr Maslamani is gekoppeld aan een elektronische programma dat hem toelaat om up to the minute inzake de afstand liep, calorieën verbrand, vloeren klom en duur van de activiteit voortgangsverslagen bekijken.

"Ik gemiddeld 10.000 stappen per dag. Vorige week mijn totaal was 45 km,"zegt Dr Maslamani.

De elektronische programmagids hij gebruikt bevat een logboek van voedsel en biedt een uitgebreide opsomming van voedselpunten samen met hun calorieën en andere voeding details.

Dr Maslamani zegt hij registreert wat hij eet elke dag en zijn dieet is niet veranderd, alleen de hoeveelheid hij verbruikt.

"Ik eet alles wat die ik wil, met inbegrip van chocolade. Als ik wil pizza voor het diner, ik heb pizza en als ik (gewicht) ik weet dat ik moet mijn dieet aanpassen de volgende dag,"zegt hij.

Dr Maslamani zegt oefening is altijd deel van zijn leven geweest en vandaag zijn fitness-regime omvat wandelen, zwemmen en met behulp van een stationaire fiets en elliptische trainer.

Voor degenen die zeggen dat ze hebben geen tijd voor uitoefening, zegt Dr Maslamani dat de truc is te nemen oefening in uw dagelijkse routine. Hij zegt dat hij zelden liften en parken zo ver mogelijk uit de winkel ingangen gebruikt.

"Vorige week had ik een vergadering in Women's Hospital dus ik liep. Dit weekend ging ik naar het winkelcentrum te kopen lunch voor mijn familie en ze vertelde me dat het zou duren 25 minuten voor te bereiden. Ik heb in plaats van de vergadering de tijd lopen rond het winkelcentrum,"voegt Dr Maslamani.

Dr Maslamani benadrukt het belang van het hebben van de juiste instrumenten en bagatelliseert de rol van wilskracht. "Mensen gebruiken wilskracht als een excuus. Het gaat niet om wilskracht. Het is over het wijzigen van de manier waarop die u handelen. Tools zoals een voedsel schaal en stappenteller helpen u blijvende wijzigingen,"zegt Dr Maslamani.

Dr. Maslamani is een echte rolmodel voor een gezond leven.

Related Posts

Post a Comment

Subscribe Our Newsletter